Volvo S90 Excellence on upea sisustuskonsepti

8. kesäkuu 2016

Volvo on esitellyt ainutlaatuisen konseptin, joka perustuu uuden S90 Excellence -sedanin sisustukseen.

– Saimme erittäin myönteistä palautetta alkuperäisestä XC90:n Lounge -konseptista, joten halusimme viedä sen askeleen lähemmäksi todellisuutta S90 Excellence -mallin sisustuksessa.
Halusimme luoda todellisen taideteoksen. Olemme vieneet monia alkuperäisiä konsepteja lähemmäksi tuotantomalleja, kertoo Volvon sisustusjohtaja Robin Page. Konsepti esittelee selkeästi, miltä Lounge -konsoli voisi näyttää uudessa S90 Excellence -huippumallissa. Volvo haluaa tuoda uudenlaista ja jännittävää näkökulmaa ylellisyyteen.
Volvon muotoilutyöryhmä lisäsi auton takaosaan mukavimman istuimen ja käytännöllisen keskiohjauspaneelin, jolla voi käyttää lämmitettävää/jäähdytettävää mukitelinettä, audiojärjestelmää, hierontatoimintoa ja suurta multimedianäyttöä. Takakyynärnoja sisältää jääkaapin, jossa on kaksi käsin hiottua Orreforsin kristallilasia.
– Yksi keskeisistä elementeistä on etumatkustajan istuimen poistaminen. Poistimme sen, jotta voimme tarjota rajoittamatonta näkyvyyttä eteenpäin ja luoda lisää tilaa ja valoa. Vaikutelma on erittäin rauhoittava, Robin Page sanoo.
S90 Excellence -mallin Lounge -konsepti käsittää kolme mukavaa vaihtoehtoa – mobiilityöaseman, joka yhdistää taitettavan työpöydän ja suuren näytön sähköpostien lukemista tai videoneuvotteluja varten, viihdetilan, jossa voit katsoa uusimpia Netflix-sarjoja, sekä rentoutumistilan, jossa voit kallistaa istuimen, ottaa kylmän juoman jääkaapista ja nostaa jalat lämmitettävälle tuelle.
– Me Volvolla teemme asioita eri tavalla. Pyrimme tarjoamaan auton sisätiloissa ylellisen ja rauhoittavan elämyksen. Skandinaavisessa muotoilussa on kyse elämänkokemuksen parantamisesta, ja sen Volvo tekee parhaiten, toteaa Volvon muotoilujohtaja Thomas Ingenlath.

Katso video konseptista täältä

25.4.2016