Volvo jatkaa vahvasti Suomen arvostetuimpana autobrändinä, jo neljättä vuotta peräkkäin

Volvo jatkaa vahvasti Suomen arvostetuimpana autobrändinä, jo neljättä vuotta peräkkäin
17. syyskuu 2024

Tutkimuksessa selvitettiin myös asiakastyytyväisyyttä, ja Volvo nousi automerkkien tuoteryhmän selkeäksi ykköseksi. Kaikkien tutkittujen brändien joukossa Volvo sijoittui sijalle 20. Erityisen merkittävä nousu nähtiin suositteluhalukkuudessa, jossa Volvo sijoittui tutkimuksen seitsemänneksi korkeimmalle kaikista brändeistä.

Brändimielikuvat, jotka vahvimmin liitettiin Volvoon, olivat turvallinen, luotettava, laadukas, nykyaikainen, helposti lähestyttävä, innovatiivinen ja vastuullinen. Nämä ominaisuudet vahvistavat Volvon mainetta turvallisuuden ja laadun edelläkävijänä, mikä on suomalaisille kuluttajille erityisen tärkeää.

Brändien arvostus 2024 -tutkimus

Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa kartoitettiin kaikkiaan 80 tuoteryhmän ja 683 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti-toukokuussa 2024 nettikyselynä, ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset.

Tutkimuksessa kuluttajat arvioivat Suomen tunnetuimpia tuotemerkkejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen perusteella, kuinka paljon he kyseistä merkkiä arvostavat, käyttävät ja kuinka todennäköisesti he suosittelisivat sitä muille. Lisäksi tutkimuksessa arvioitiin merkkien vastuullisuutta, hintatasoa ja vastinetta rahalle.

Volvo vahvistaa asemaansa

Volvon menestys tutkimuksessa heijastaa brändin vahvaa asemaa suomalaisessa autokulttuurissa.

"Olemme ylpeitä siitä, että suomalaiset kuluttajat ovat jo neljän vuoden ajan valinneet Volvon autoalan arvostetuimmaksi brändiksi. Tämä on selvä osoitus siitä, että Volvon sitoutuminen turvallisuuteen, laatuun ja vastuullisuuteen on saanut ansaitsemansa tunnustuksen," sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvo jatkaa työtään vastatakseen kuluttajien odotuksiin ja kehittääkseen innovatiivisia, ympäristöystävällisiä ratkaisuja, jotka asettavat turvallisuuden ja vastuullisuuden etusijalle.