Volvo on Suomen vastuullisin automerkki jo kolmatta vuotta peräkkäin

12. maaliskuu 2024

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin brändien kestävän kehityksen käsityksiä mittaava riippumaton kuluttajatutkimus, joka suoritetaan kahdeksassa maassa ympäri Eurooppaa. Tutkimus kokoaa yhteen 80 000 kuluttajan näkemykset yli 1 600 brändistä eri toimialoilta. Vuosittain SB Insight julkaisee kunkin maan virallisen Sustainable Brand Index -raportin, johon sisältyvät tuoreimmat trendit brändien ja kestävän kehityksen saralla.

Brändit valitaan vuosittain useilta eri toimialoilta riippumattomien parametrien perusteella. Näihin parametreihin kuuluvat markkinaosuus kyseisillä markkinoilla, liikevaihto ja yleinen bränditietoisuus. Näiden kriteerien tarkoituksena on luoda valikoima brändejä, joita kuluttajat kohtaavat päivittäisessä elämässään. Suomessa autoalan brändejä mukana oli yhteenä 12. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tai pois jäämisestään tutkimuksesta. Sustainable Brand Index™:n vuosittaiset tulokset ovat julkisesti saatavilla.

"Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä, että Volvo on jälleen kerran tunnustettu vastuullisuuden edelläkävijäksi. Tämä jatkuva tunnustus osoittaa, että pysymme yhdessä asiakkaidemme kanssa sitoutuneina kestävän kehityksen tavoitteisiimme ja jatkamme toimia ilmastoystävällisemmän tulevaisuuden puolesta," sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvo sitoutuu jatkossakin toimimaan vastuullisesti ja toteuttamaan ilmastosuunnitelmaansa, jonka tavoitteena on olla ilmastoneutraali vuoteen 2040 mennessä. Yhtiö jatkaa investointejaan innovatiivisiin ja ympäristöä säästäviin teknologioihin, jotta voimme yhdessä rakentaa kestävämpää tulevaisuutta.

Katso webinaaritallenne tästä linkistä

12.3.2024