Volvo on Suomen arvostetuin ja vastuullisin automerkki

Volvo on jo kolmatta vuotta peräkkäin Suomen arvostetuin ja vastuullisin automerkki.

Arvostetuin automerkki

Tutkimuksessa 15–79-vuotiaat suomalaiset arvioivat Suomen tunnetuimpia tuotemerkkejä antamalla tuntemilleen brändeille arvosanan sen mukaan, kuinka paljon he kyseistä merkkiä arvostavat, käyttävät ja kuinka todennäköisesti he suosittelisivat sitä muille. Lisäksi tutkimuksessa huomioitiin mm. mielipiteet myös merkkien vastuullisuudesta, hintatasosta ja vastineesta rahalle. 

Brändimielikuvat, jotka vahvimmin liitettiin Volvoon olivat turvallisuus, luotettavuus, laadukkuus, nykyaikaisuus, helposti lähestyttävä, innovatiivinen, vastuullinen ja kotimainen.

Volvo on noussut asiakastyytyväisyysindeksissä paitsi automerkkien tuoteryhmän selkeäksi ykköseksi myös kaikkien merkkien joukossa sijalle 18.

Tervetuloa Biliaan, Volvon kotiin, tutustumaan vauhdilla sähköistyvän mallistomme uutuuksiin.

Vastuullisin automerkki

Volvo on myös valittu jo kolmannen kerran peräkkäin Suomen vastuullisimmaksi automerkiksi.

Sustainable Brand Index on Euroopan laajin brändien kestävän kehityksen käsityksiä mittaava riippumaton kuluttajatutkimus, joka suoritetaan kahdeksassa maassa ympäri Eurooppaa. Tutkimus kokoaa yhteen 80 000 kuluttajan näkemykset yli 1 600 brändistä eri toimialoilta. Vuosittain SB Insight julkaisee kunkin maan virallisen Sustainable Brand Index -raportin, johon sisältyvät tuoreimmat trendit brändien ja kestävän kehityksen saralla.

Suomessa autoalan brändejä mukana oli yhteenä 12. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tai pois jäämisestään tutkimuksesta.